התקנת קמין עץ

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם עם הצעת מחיר אטרקטיבית!

התקנת קמין עץ

דברים שחשוב לדעת על התקנת קמין עץ

קמין עץ הינו גוף הסקה יעיל ואיכותי המשרה בחלל בו הוא מוצב אווירה יוקרתית וייחודית. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי התקנתו של קמין עץ ובעיקר קמין עץ בנוי כרוכה בעבודות מורכבות, המתווספות לעלויות הרכישה. כמו כן, נדרשת מיומנות ייחודית עבור התקנת קמין עץ, המצויה באמתחתה של חברה מקצועית וותיקה כמו אקלים בנגב.

בחירה נכונה של קמין

בחירת נכונה של קמינים הינה פועל יוצא של גודל הבית והחלל המיועד לחימום, כך שככל שהחלל גדול יותר יש לבחור בקמין בעל הספק רב יותר. כמו כן, חשוב לרכוש קמין עץ איכותי ועדיף מברזל יצוק, העומד בכל התקנים בינלאומיים. אם הינכם מתכננים לרכוש קמין עץ בנוי כדאי שתדעו שלמעשה אינכם רוכשים את כל גוף החימום אלא רק את הליבה, שאף היא עשויה לרוב מברזל יצוק. שאר חלקי הקמין נבנים מחומרים שונים בבית בעת ההתקנה. מלבד זאת, יש לבחור בקמין המתאים מבחינת עיצובו לחלל בו הוא יוצב, כדוגמת קמין בסגנון קלאסי, חדשני או עתיק.

חשיבות בחירת המיקום לקמין עץ

עוד לפני התקנת קמין עץ חשוב לתכנן היכן הוא יוצב. בדרך כלל מומלץ למקם את הקמין במקום מרכזי ומרווח, כך שיכול לחמם שטח גדול ככל האפשר, ובגלל החום הרב שהקמין מפיק לא כדאי להציבו במסדרונות. על מנת למנוע בריחת חום לא מומלץ למקם את הקמין ליד דלתות וחלונות חיצוניים, ובבתים משותפים יש להימנע מהתקנת הארובה ליד חלל המדרגות עקב נטיית האוויר החם לעלות למעלה. מסיבה זו, עבור חללים בעלי תקרה גבוהה יש לבחור בקמין חזק במיוחד או בקמין המצויד במפוח, או לדאוג להתקין על התקרה מאוורר שיסייע בהורדת האוויר החם ובפיזורו בכל חללי הבית.

התקנת הארובה

לכל קמין עץ יש הוראות ומפרט טכני משלו, המציינים את קוטר הארובה וכיצד להתקין אותה. הפירוט הכולל בין היתר בחינת אפשרויות ליצירת זוויות בארובה, חלוקת הארובה לקטעים שונים, או שימוש במקטעי ארובה אופקיים. יחד עם זאת, קיימים מספר כללים תקפים ומומלצים לכל סוגי קמיני העץ. לדוגמא, הארובה נדרשת להיות גבוהה יותר מגג הבית כדי שהרוחות בחוץ לא יחזירו את העשן והאדים בחזרה לתוכה. כמו כן, בבתים בעלי יותר מקומה אחת כדאי להעביר את הארובה דרך הקירות הפנימיים, וכך לנצלה לחימום חללים נוספים בבית. בנוסף לכך, חשוב לקדוח חור יציאה מדויק של פתח הארובה, ולדאוג לאטמו ולבודדו כראוי מפני חדירת רטיבות ומניעת שריפת הקיר.

התקנת קמין עץ בנוי

בעוד שבחירת חזותו של קמין עץ עצמאי נקבעת כבר בחנות, בקמין עץ בנוי נקבעת החזות על ידי האדם המתקין אותו. לאחר התקנת הליבה והארובה מחפה איש המקצוע בהתאם לתכנון המוקדם שנועד להשתלב עם חזותו הכללית של הבית. כך לדוגמא, קמין עץ בנוי עשוי להיבנות בסגנון מודרני עם קווים ישרים וחומרי גלם חלקים, או בסגנון כפרי עם אבנים טבעיות ומעוגלות.

דילוג לתוכן