מחיר קמין עץ

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם עם הצעת מחיר אטרקטיבית!

מחיר קמין עץ

מחיר קמין עץ ותפוקתו

קמין עץ הינו ללא ספק אמצעי החימום הקלאסי לכל בית, שכן הוא יוצר אווירה אינטימית ונעימה, וגם מהווה מקור חום איכותי וטבעי שאינו מייבש כמו אמצעי החימום החשמליים. בנוסף, קמין העץ הינו גוף חימום חסכוני מאוד מבחינת עלויות הרכישה והשימוש, ומפחית באופן ניכר מחשבון החשמל בימי החורף. על כן מדובר בגוף חימום הנחשב בגדר חובה במקומות קרים במיוחד, כדוגמת הרי ירושלים, הנגב והגליל, אשר בהם מערכות חימום אחרות אינן מתפקדות כראוי בשעה שהטמפרטורות צונחות לסביבות האפס. כדאי לדעת שכיום מוצע בשוק מגוון גדול של קמיני עץ בעיצובים, גדלים וחומרים בנייה שונים, אך חשוב לבחור בקמין בטיחותי המתאים לגודל החלל בו הוא מוצב.

מחיר קמין עץ לבית

בישראל קיימים שלושה סוגי עיקריים של קמינים הפועלים עם נפט, סולר, עץ או גז. מביניהם קמין העץ הינו הזול ביותר מבחינת עלויות הקנייה וההתקנה, וכן במחירי העץ המשמש להפעלתו:

  • מחיר הקמין – מחירם של קמיני עץ נע בדרך כלל בין ארבעת אלפים לארבעה עשר אלף שקלים, כאשר העלות משתנה בהתאם לחברה המייצרת, לסוג הקמין, לגודלו ועיצובו. ניתן למצוא קמינים קטנים או קמינים משומשים בעלות נמוכה יותר מאשר קמיני עץ גדולים בעלי עיצוב וחומרי גלם מיוחדים עשויים לעלות יותר מעשרים אלף שקלים.
  • עלות התקנה – עלות התקנת קמין עץ נעה בין ארבעת אלפים לעשרת אלפים שקלים. ההתקנה כוללת את הצבתו של הקמין באופן בטיחותי, התקנת ארובה, ובמקרה של קמין מובנה תכלול ההתקנה גם בניית קירות גבס סביבו ותוספת של אלמנטים עיצוביים.
  • מחיר עצים להסקה – קיימים מספר סוגים של עצים המיועדים להסקה, וככל שבעירת העץ איכותית ואיטית יותר כך עולה המחיר לקוב. עצי זית, אקליפטוס, הדרים ואלון נחשבים לעצי בעירה איכותיים ומחירם נע בין ארבע מאות לחמש מאות שקלים לקוב. לעומתם עצי האורן והאבוקדו בוערים מהר יחסית ומחירם זול יותר ונע בין מאתיים לשלוש מאות שקלים לקוב. בתוך כך, כמות העצים הנדרשת לעונת החורף משתנה בהתאם לגודל התנור והחלל בו הוא מוצב, והיא נעה בין חמישה לעשרה קוב לעונה אחת. יש יתרון ברכישת עצים להסקה כבר בעונת הקיץ, עת הם מצויים בשפע ולכן גם מחירם זול יותר, ובכל מקרה בזמן הרכישה חשוב לוודא שהעצים יבשים על מנת שיידלקו ויבערו כיאות.

בחירת קמין עץ בהתאם לתפוקתו

בחירה נכונה של קמין עץ לבית תלויה בראש ובראשונה בתפוקת התנור, כלומר יש לבחור בקמין שאינו גדול או קטן מדי לחלל בו יוצב, על מנת שיחמם את הבית ביעילות. בכל קמין המיובא לארץ שהינו בעל תו תקן, כדוגמת קמין עץ גודין, מצוינת תפוקתו בקילוואט על גבי לוחית מתכת הממוקמת בחלק האחורי, וככל שהערך המצוין גבוה יותר, כך מסוגל הקמין לחמם שטח רב יותר. מאידך, תפוקתם של קמיני עץ מתוצרת מקומית שאינם נדרשים בחוק בתו תקן, מוערכת גם היא על ידי היצרן.

ישנו הבדל משמעותי בין קמין ביצור מקומי לקמין בעל טכנולוגיית בעירה ממושכת עם זיהום אויר מופחת בהתאם לתקנות משרד איכות הסביבה.

דילוג לתוכן