איך לחסוך באנרגיה וחשמל בחורף – טיפים מעשיים

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם עם הצעת מחיר אטרקטיבית!

איך לחסוך באנרגיה וחשמל בחורף – טיפים מעשיים

הוצאות החשמל של משפחה ישראלית בחורף יכולות לטפס בקלות אל מעל לחמש מאות שקלים. אין ספק שמדובר בהוצאה משמעותית, ואין פלא שרבים שואלים את עצמם איך לחסוך בחשמל בחורף. בשורות הבאות נביא מספר עצות וטיפים לגבי חיסכון באנרגיה בחורף, החל בבחירת המכשירים החשמליים, דרך איטום הבית, ועד לקומקום ותאורה.


בחירה חסכונית של מכשירים חשמליים

חיסכון בחשמל בחורף מתחיל בבחירה נכונה של מכשירים חשמליים, כשהכוונה היא לא רק לאמצעי החימום אלא לכלל המכשור שבית. ההמלצה הראשונה שמרבית הציבור כבר מכיר, היא לקנות מכשירים עם הדירוג האנרגטי A. הדירוג האנרגטי נע בין האותיות A ל- G כאשר הראשונה מסמלת את האפקטיביות הטובה ביותר מבחינת ניצול האנרגיה, והאחרונה את הרמה הפחות טובה.

באשר למכשירי החימום החשמליים, כדאי להכיר בתור התחלה את האפשרויות השונות. למשל, ישנם קמינים שבכלל לא צורכים חשמל, כגון קמיני גז, נפט או עץ (כמובן שגם להם יש עלויות תפעול שוטפות). מאידך, קיימים קמינים חשמליים, רדיאטורים, תנורי ספירלה, מקרני חום, מפזרי חום, חימום תת רצפתי, וכמובן המזגנים. למעשה, יש לא מעט שיקולים בבחירת אמצעי החימום המתאים לכם, החל מטיב האוויר שמתקבל ועד לסוגיות של אסתטיקה ויוקרה, אך מבחינה אנרגטית כדאי להשוות בין הצריכות, המושפעות מאוד מהתפוקות.

את התפוקה יש להשוות לצרכי החימום שלכם, בדגש על גודל החללים. למשל, מכשיר חימום עם תפוקה יחסית קטנה לא יצליח לחמם חלל גדול, יעבוד כל הזמן, יעמוד על צריכה מקסימאלית וגם יתבלה יותר מהר. לעומתו, מכשיר חימום גדול מדי לחלל וללא תרמסוטט, אינו מהווה בחירה נבונה מבחינת חיסכון בחשמל. אז יש לבחור מכשירי חימום לפי השטח והתפוקה, ומלבד זאת, כאשר אתם מפעילים את אמצעי החימום הקפידו לחמם רק את החללים שבהם אתם באמת שוהים. אין טעם לחמם חדר שאיש לא עומד להיכנס אליו בשעות הקרובות.

אגב, למכשירי חימום נמוכים כמו קמינים יש יתרון מסוים, שכן האוויר החם נוטה לעלות למעלה. מסיבה זו, אם יש לכם מזגן כדאי לכוון את התריסים שלו כלפי מטה, מה שיעלה את הטמפ' בחלל ויביא יותר מהר להפסקת העבודה. במידה ואתם הולכים על קמין חשמלי כדאי לתת עדיפות למוצר המגיע עם תרמוסטט שיודע לזהות מצבים של חום וקור בחדר, וגם כזה שיש לו אפשרות הפעלה במצב תאורה בלבד, בלי חימום, מה שיאפשר ליהנות מהאווירה הנעימה בכל עת ללא הוצאות משמעותיות. ובכל מקרה, בין אם מדובר במזגן או בקמין, דאגו לתחזוקה שוטפת כגון ניקוי המסננים במזגן.


חיסכון בחשמל על חימום מים

גם חימום המים בחורף עלול לגזול לא מעט חשמל, ויש כמה דברים שניתן לעשות בנושא. ראשית, שימו לב שהפאנלים של דוד השמש נקיים וללא הצללה. נכון שדודי השמש פחות יעילים בחורף אך אצלנו גם בעונה הקרה יש לא מעט ימי שמש טובים. בתוך כך, ניתן לתזמן את המקלחות לשעות שבהן המים מתחממים מדוד השמש, להבדיל ממקלחות הערב או הלילה שמצריכות שעות נוספות מהדוד החשמלי. וכאשר אתם מפעילים את דוד החשמל, עדיף להיעזר בטיימר שימנע מכם לשכוח אותו עובד לתוך הלילה, או כשאתם בעבודה. מעבר לכך, ישנה גם האפשרות של מחמם מים על גז, שנותן מים חמים לברזי הבית ללא מגבלה בחורף, ומציג יתרון בלתי מבוטל מבחינה אנרגטית.


עוד המלצות וטיפים לחיסכון בחשמל בחורף

מלבד האמור לעיל, יש עוד כמה פעולות שיסייעו לכם לחסוך בחשמל בעונה הקרה. קודם כל, חשוב להקפיד שהדלתות והחלונות בבית יהיו סגורים, כדי למנוע בריחה מיותרת של אנרגיה. כדאי גם לבחון את איטום החלונות, ובמידת הצורך להשתמש בחומרים על בסיס פוליאוריתן שנדבקים היטב ומפגינים עמידות ארוכת טווח. בתוך כך, במיוחד אם אתם מתגוררים בסביבת קרה, ניתן לבחון את האפשרות להתקנה של בידודים תרמיים, בנוסף לבידוד הקיים של הבית.

באשר לטמפרטורות השוררות בבית, אין סיבה מיוחדת להעלות את הטמפרטורות לרמת ההזעה. כוונו את התרמוסטט לרמה שבין 20 ל- 23 מעלות צלזיוס, ואם תתלבשו קצת יותר חם תוכלו לחסוך עוד יותר בחשמל. ובאשר לתאורה, ככל שתנצלו את התאורה הטבעית המגיעה מבחוץ כך תפעילו פחות את הנורות, וכדאי לתת עדיפות לנורות הלד שהינן חסכוניות בצריכת החשמל ובעלות אורך חיים ממושך.

ולבסוף, בחורף אנו נוהגים לשתות משקאות חמים, וטוב שכך. אז כאשר אתם מרתיחים את המים זכרו שאין טעם למלא בכל פעם את הקומקום עד למקסימום, שכן קומקומים חשמליים הם זללני חשמל גדולים. מלאו את הקומקום אל מעל לקו המינימום ולא הרבה מעבר לכמות כוסות התה שאתם מתכוונים להכין. בנוסף, שווה לשקול קנייה של קומקום שורק (או ללא שריקה) שעימו מחממים את המים על הכיריים, ללא חשמל.

רוצים לקבל פרטים על חימום הבית עם קמינים חשמליים, או על גז, נפט ועץ? אם כן, למידע נוסף ולהכוונה מקצועית בנושא, פנו אל חברת אקלים בנגב בטלפון 08-6271587.

דילוג לתוכן