תחזוקת קמינים – תיקון ופתרון בעיות נפוצות

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם עם הצעת מחיר אטרקטיבית!

תחזוקת קמינים – תיקון ופתרון בעיות נפוצות

קמינים על בסיס גז, עץ, נפט או חשמל, נחשבים לאהובים במיוחד על הציבור הישראלי. הסיבה לפופולאריות הגבוהה נובעת מאיכות החימום הנעימה, שאינה מייבשת את האוויר, וכן מהאסתטיקה ומהאווירה הנעימה שהקמין מעניק. יחד עם זאת, כמו עם כל מוצר חימום אחר, יש לבצע מעת לעת תחזוקת קמין, ובמקרה של תקלות יותר מבסיסיות צריך להזמין טכנאי קמינים מיומן. בשורות הבאות נסקור מספר בעיות נפוצות ונסביר כיצד מתבצע תיקון קמין.


בעיות ופתרונות בקמיני גז

ראשית, חשוב לציין כי קיימים סוגים רבים של קמיני גז (וגם של קמיני עץ, חשמל ונפט), לכן חלק מהבעיות והפתרונות שלהלן אינם בהכרח רלוונטיים למוצר המצוי ברשותכם. אז בתור התחלה, יש להדגיש כי טכנאי קמין גז הוא טכנאי גז מורשה, ואין לטפל בתקלות של דליפה באופן עצמאי עקב הסיכון הבטיחותי. באופן כללי, תיקון קמין גז על ידי טכנאי יידרש במצבים בהם קיים חשד לדליפה, וגם לצורך בדיקה של המבערים ופתיחה של הדיזות, ולניקוי חלקו הפנימי של הקמין. רצוי מאוד להזמין את הטכנאי לטיפול שנתי הכולל את ניקוי המבער והזכוכית, בדיקה לגילוי דליפת גז, בדיקה של תקינות הארובה וניקוי הזכוכית.

באשר לתקלות במבער, אין זה נדיר שהדיזות נסתמות בגלל בלאי או אפר, ובמקרים כאלו הטכנאי יבצע ניקוי עדין או בלית ברירה יחליף את המבער הישן בחדש. באשר לזכוכית, היא יכולה לאבד את שקיפותה עקב החום הגבוה, ובמקרה כזה בעל המקצוע יבצע ניקוי יסודי עם מסיר שומנים. זוהי פעולה שניתן לבצע גם עצמאית כאשר הקמין אינו חם. אם אתם והטכנאי לא מצליחים להביא את הזכוכית לרמת הניקיון הרצויה, כנראה שלא תהיה ברירה אלא להחליף לזכוכית חדשה.

מעבר לכך יכולות להיות תקלות נוספות, למשל כאשר קמין גז לא נדלק בגלל שברז הגז נסגר חלקית או באופן מלא, או שפשוט נגמרו הסוללות בשלט.


בעיות ופתרונות בקמין עץ

קודם כל, ניתן לשמור על בריאותו של קמין עץ על ידי שימוש בעץ איכותי, שאינו פולט הרבה פיח. כמו כן, יש לבצע ניקיון יסודי של הארובה כשלוש פעמים בעונה, בתחילתה, במהלכה ובסופה, להקפיד לרוקן את מגירת האפר, ולנקות את כל החלקים הפנימיים בסוף העונה. ולמרות זאת, תיקון קמין עצים עשוי להידרש במספר מצבים. לדוגמא, ייתכן שהקמין שלכם סובל מבעיית איטום, מה שמחזק את כניסת האוויר לתא הבעירה, גורם לחום גבוה מהרצוי ולשריפה מואצת (בזבוז) של חומרי הבעירה. במקרים כאלו טכנאי מיומן יוכל לזהות את הבעיה ולבצע את תיקון האיטום הנדרש.


בעיות ופתרונות בקמינים חשמליים

מבין כל סוגי הקמינים, מדובר בקמין שאותו הכי קל לתפעל ולתחזק, וקיימים אף מוצרים המנקים את עצמם ואינם מצריכים טיפולים שנתיים. יחד עם זאת, לקמינים החשמליים יש בעיות אופייניות הקשורות למשל אל השלט הרחוק, אל תצוגת הלהבות, אל צג המגע והמקשים, אל החווטים ואספקת החשמל התקינה, אל הסלילים החשמליים וכדומה. במקרה של בעיה יש לקרוא את המדריך המצורף למכשיר, או המפורסם ברשת, ובמידת הצורך להתקשר ולהזמין טכנאי.


בעיות ופתרונות בקמין נפט

על מנת לשמור על קמין הנפט יש לבצע מספר פעולות בסיסיות לפני שהעונה מתחילה. ראשית, יש לבצע ניקוי קמין נפט בדגש על סיר הבערה ופנים התא, ולנקות את הרגולטור ואת פתחי יניקת החמצון. כמו כן, יש לבדוק את תקינותם של הארובה ושל סליל הבעירה, ולמי שאינו יודע כיצד בדיוק לעשות זאת כדאי מאוד להזמין טכנאי קמין נפט.

מבחינת התקלות בקמיני הנפט, אחת הנפוצות שבהן היא תקלה בווסת, הנקרא רגולטור או קרבורטור. על פי רוב הווסת הזה נסתם בגלל האפר והפיח, מה שמונע כיוון אידיאלי של עוצמת הלהבות, ומכאן קושי לשלוט בחום, התעסקות רבה ובזבוז מיותר של חומר בעירה. במקרה כזה, אין מנוס מהוצאת קריאה אל טכנאי המבצע תיקון קמין נפט בצפון או באזור אחר שבו אתם מתגוררים.

עוד בעיה נפוצה למדי היא נזילת חומר הבעירה מהצנרת או ממיכל הנפט, מה שמוביל לריחות לא נעימים, ובהחלט יכול להוות סכנה בטיחותית ככל שהדליפה סמוכה לקמין או למקורות חום ואש אחרים. זוהי תקלה שאסור להתעלם ממנה, והיא מצריכה שיפוץ קמין הכולל את איתור הדליפה ואיטומה עם החומרים הנכונים.

מצד שני, אם לא מגיע נפט לקמין ייתכן שהבעיה היא במקום הכניסה של הצינור לתא הבעירה או לרגולטור, ביציאה מהרגולטור לתא הבעירה, בצינור שעובר בין המיכל לקמין, או בברז היציאה מהמיכל. בחלק מהבעיות הללו ניתן לטפל באופן עצמאי, למשל שימוש בחוטר לפתיחת סתימה בכניסה אל סיר הבעירה. ואולם, חלק מהבעיות מצריכות הזמנת טכנאי, למשל אם בגלל סתימה נוצרות להבות צהובות ושכבות פיח עבות בפנים הקמין, אם חודר עשן לתוך הבית, ואם מנגנון האבטחה של הרגולטור ננעל.

למידע נוסף, להכוונה מקצועית ולקבלת שירות מטכנאי קמינים, פנו אל חברת אקלים בנגב בטלפון 08-6271587.

דילוג לתוכן