בניית קמין עצים

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם עם הצעת מחיר אטרקטיבית!

בניית קמין עצים

בניית קמין עצים – מובנה או עצמאי

בכל רחבי אירופה משתמשים מזה מאות שנים בתנורי עץ מובנים לחימום הבית, ומסורת זו ממשיכה להתקיים גם כיום בזכות איכות החימום והאווירה הנעימה שגופים אלו מספקים. בשנים האחרונות החלו גם הישראלים לגלות את נפלאותיו של קמין העץ המובנה. למעשה, השוק בארץ מוצף כיום בעשרות חברות המספקות ובונות קמינים במחירים שונים ובאיכויות ייצור והתקנה שונות, לכן בעת בחירת קמין לבית חשוב לבחור במתקן המיוצר על ידי חברה מקצועית ואמינה. בתוך כך, כדאי לדעת שקמיני העץ מחולקים לשני סוגים עיקריים – קמין המורכב כיחידה עצמאית וקמין מובנה המשולב בתוך קיר הבית.

קמין מובנה בקיר (Build in)

קמין מובנה או בנוי, הינו תנור עץ אשר גופו מוסתר בתוך גומחה בקיר, או בתוך מסגרת מיוחדת המסופקת על ידי היצרן. בדרך כלל קמין זה מותקן בעת בניית או שיפוץ הבית. אם עבודת הבנייה נעשית באורח מקצועי תהא התוצאה מרהיבה בכל עת ותהווה אלמנט עיצובי דומיננטי בחלל הבית.
חזית הקמין הגלויה יכולה להיות פתוחה כנהוג בימים עברו, או סגורה עם דלת זכוכית חסינת אש, המעניקה לתנור חזות מודרנית ומאפשרת בקרה על עוצמת האש. במידה והתנור מוצב בפינת הקיר עשויות להיות לו מספר חזיתות, וניתן גם לבנותו בקיר המפריד בין שני חדרים עם חזיתות הפונות לכל חדר. כמו כן, את הקמין ניתן לחפות במגוון דרכים וסגנונות, כגון בקיר אבן, לוחות מתכת, קיר גבס או בעיטורים מיוחדים על פי בקשת הלקוח. יש לציין כי קמין מובנה עולה יותר מקמין עצמאי, מכיוון שיש לבנות עבורו תוספות.

קמין כיחידה עצמאית (Free standing)

קמין עצמאי הינו יחידה נפרדת הבנויה לרוב מברזל ועומדת על רגליים על גבי משטח. מן הקמין יוצאת ארובה ממתכת דרך קיר חיצוני או מתקרת הבית, ודרכה נפלט העשן של עץ ההסקה. הקמינים העצמאיים מופיעים במגוון דגמים ועיצובים ורובם מיובאים. ניתן להציבם בכל מקום בחלל החדר החל מן הפאות ועד למרכז. יש לציין כי תנורים אלו מחממים את הבית ביעילות מכיוון שגוף הברזל החשוף פולט אף הוא חום לחלל, ובנוסף הינם זולים יותר לעומת קמינים מובנים, מפני שאינם דורשים בניית תוספות וקירות. מומלץ לבצע התקנת קמין עצמאי בעזרת איש מקצוע מיומן אשר יתקינו באופן בטיחותי, ידע לבחור בארובה באורך ובקוטר המתאימים לסוגו ולגודלו, וההתקנה תבוצע ללא פגיעה בקירות הבית.

חברה מקצועית לקמינים

כל סוג או דגם של קמין עץ חשוב לרכוש מחברה המתמחה בייבוא ושיווק קמינים איכותיים, חכמים ובעלי תוי תקן מחמירים, לצד שירותי התקנה ובנייה של הקמין בבית. כמו כן, תוכלו לרכוש מהחברה אבזרים נלווים בעת הצורך, כדוגמת חומרי בידוד, צבעי תנור, זכוכיות לדלת הקמין וצינורות ארובה.

דילוג לתוכן